همه چیز درباره اتاق عمل بیهوشی و آرامبخشی دندانپزشکی

مقدمه

اگر شــما هم مــانند بســیاری از افــراد تـرس از دنــدانپزشکی دارید و بـه دنبال درمان سریع، راحت و بدون درد می گردید، این مطلب مخصوص شماست…

در کلینیک دنــدانپزشکی ســعادت می توانید با فــراهم کردن محیط آرام  و تخصصی تمامی درمان های خود را مانند عصب کشی، کاشت ایمپلنت یا خدمات زیبایی دندان زیر نظر متخصصین مجموعه سعادت در یک الی دو جلسه آن هم بدون هیچگونه درد و تحت بیهوشی انجام دهید.

بیهوشی

چرا اتاق عمل بیهوشی وآرامبخشی؟

عموما همه ما پروسه دندانپزشکی و کار روی دندان های غیر سالم خودمان را در بهترین شرایط و بهترین پزشکان را هم درد آور، و بعضا حتی غیر قابل تحمل می بینیم. اما چه می شد اگر به جای جلسات متعدد دندانپزشکی روی دندان های غیر سالم یا تحمل درد، یک درمان با درد کمتر و با جلسات کمتر و با آرامش خیال داشته باشیم؟

اینجاست که کلینیک دندانپزشکی سعادت با امکان اتاق عمل بیهوشی و آرام بخشی باعث شده است که درمان های فرد روی تمام دندان های او تنها در ۱ جلسه یا ۲ جلسه با حضور متخصصین اتاق عمل و دندانپزشکی انجام پذیرد.در این جلسات هیچ دردی احساس نمی شود.

کلینیک دندانپزشکی سعادت با کسب مجوزهای لازم بخش تخصصی اتاق عمل وبیهوشی را  در سال ۱۴۰۰ تاسیس نموده تابیمارانی که نیازبه جراحی دارند از اتاق عمل درمانگاه دندانپزشکی مهرگان موجود در شهر مشهد با بالاترین استانداردها و مناسب ترین هزینه ها استفاده نمایند.

کلیپ دکتر سعادت

این خدمات برای تمامی سنین انجام میشوند مخصوصا کودکان با سن پایین که نمی تونیم در شرایط عادی با بی حسی درمان دندان های انها را انجام دهیم.با خدمات اتاق عمل دندانپزشکی سعادت در مشهد می توانیم تمامی درمان های دندان کودک را بدون هیچگونه عوارض در اتاق عمل طی یک جلسه الی ۲ جلسه انجام بدهیم.

کدام درمان های دندانپزشکی تحت بیهوشی می تواند انجام می شوند؟

تقریبا تمامی درمان های دندانپزشکی در اتاق عمل و تحت بیهوشی و آرامبخشی قابل انجام هستند مانند ایمپلنت،عصب کشی و ترمیم دندان و زیبایی دنـدان مانند کامپوزیت و لمینـت حتی درمـان هایی مانند ارتودنسـی البته زیر نظر پزشک متخصص.

کلینیک سعادت قادر به انجام تمامی خدمات دندانپزشکی در اتاق عمل و تحت بیهوشی می باشد . تمامی خدمات در یک الی دو جلسه بصورت کامل برای شما انجام خواهد شد.

بخش اطفال اتاق عمل بیهوشی و آرام بخشی کلینیک دندانپزشکی سعادت آماده پذیرش کودکان دلبند شما و انجام تمامی کارهای ایشان زیر نظر متخصص اطفال می باشد.

این کلینیک با بررسی دقیق وضعیت سلامت و حساسیت های مراجعین محترم و بخصوص اطفال ، در صورت لزوم پس از تجویز اتاق عمل، هماهنگی های لازم را انجام می دهند.

مرحله اول: بیهوشی در آغوش گرم مادر

در این مرحله کودک به خوابی عمیق فرو رفته و هیچگونه دردی را حس نمی کند. متخصصین شامل متخصص بیهوشی و آرامبخشی، متخصص دندانپزشکی اطفال و دستیاران محترم در تمام مدت درمان مراقب کودک شما خواهند بود تا روند درمان بدون ایراد انجام شود.

کل پروسه بیهوشی و آرامبخشی حدود ۱ دقیقه و تنها با یک ماسک آرامبخشی و فوت کردن در یک بادکنک و در آغوش مادر انجام می شود.بنابراین به هیچ وجه نیازی نیست نگران فرزند عزیز و دلبند خود باشید.

در دندان پزشکی کودکان نه تنها باید درمان دندان های کودک مد نظر باشه، بلکه ضروریه که کودک رو از جهت روحی هم آماده کنیم تا کودک دیدگاه خوشایندی از درمان پزشکی داشته باشه و بتونه در سنین بزرگسالی به راحتی در مراکز درمان های دندون پزشکی حضور پیدا کنه.

گذاشتن چسب بر روی چشم ها به این علت است که چشم ها خشک نشوند.

مزایا و معایب دندانپزشکی کودکان

در ارتباط با مزایا و معایبش و اینکه تو چه مواردی مجاز هستیم که کارهای درمانی دندان پزشکی با بیهوشی انجام بدیم و تو چه مواردی بدون بیهوشی هم میشه این درمان ها رو انجام داد. اگر بخواهیم صادقانه و خیلی بی پرده صحبت کنیم باید اعتراف کنیم که تجربه درمان های دندان پزشکی برعکس اثریت ما ناخوشایندند. تا جایی که خیلی از ماها تا زمانی که اصطلاح کارد به استخوان نرسیده باشد حاضر به رفتن به مراکز دندان پزشکی نیستیم.

گفتنی است که  بخشی از این استرس به آناتومی فرد در نواحی سر و صورت برمی گردد که برخلاف سایر قسمت های بدن، حاوی عروق و اعصاب بسیار زیادی هستند  و به دلیل قرار داشتن ریشه دندان ها در داخل استخوان فک و همچنین مجاورت بسیار نزدیک استخوان های فک با استخون های صورت و جمجمه باعث می شه که دردهای دندونی و همچنین درمان های دندان پزشکی انجام شده رو با شدت بیشتری احساس کنیم. همچنین بخش دیگری از این استرس هم برمی گردد به تجربه های نا خوشایند ما از حضور تو مطبای دندان پزشکی مخصوصا  در سنین کودکی و این جاست که تفاوت مسئولیت های دندانپزشکی کودکان و دندان پزشک بزرگسالان بیشتر نمود و جلوه میکنه.

مناسب ترین روش های کاهش درد در کودکان

انواع کاهش درد خصوصا در کودکان متفاوت می باشد اما در ذیل می توانیم به چند مورد از انها اشاره کنیم:

اصولا روش های کاهش درد می توانید بر اساس فاکتور هایی از قبیل سن کودک، فاکتور های ظاهری و بدنی کودک شما و نوع درمان کودک متفاوت باشد.ما بر اساس این تفاوت ها سه مدل بی حسی برای کودکان را پیشنهاد می کنیم: بیهوشی عمومی، قرص های آرامبخش کننده خوراکی و بی حسی موضعی

انواع روش های کاهش درد و استرس در کودکان

کیفیت اولین حضور تجربه کودک در مطب دندان پزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخورداره، برای بهبود بخشیدن و ارتقای کیفیت اولین تجربه کودک در مطب دندانپزشکی بهتره کادر درمانی مطب با کودک وقت بگذرونن و یه بازی هایی رو ترتیب بدن تا با انجام آن ها کودک بتواند وسایل دندانپزشکی را لمس کنه و از نزدیک با اون ها آشنا بشه و حتی نقش یه دندون پزشک کوچولو روی بیمارای کوچولو مثل عروسک ها رو بازی کنه.

با توجه به موارد فوق باید به یاد داشته باشیم که به هیچ عنوان نباید در جلسه اول برای درمان عجله به خرج بدیم، مگر در موارد اورژانسی، مثل دندون درد عفونت دندون ضربه ای که به دندون خورده، خونریزی و یا سایر موارد اورژانسی دیگر. این در حالی است که متاسفانه بسیاری از والدین به این مقوله مهم توجه نمی کنند و اصرار دارن که انجام درمان های دندون پزشکی خیلی سریع برای کودکشون اتفاق بیفتد. غافل از این که این کار باعث غیر همکار شدن حتی کودک همکار می شه تا چه برسه به یکه کودک غیر همکار.

اتاق عمل دندانپزشکی و درمان بیهوشی

متاسفانه توی مطب مواجه می شیم با والدینی که دوست ندارن زمان کافی برای آشنا شدن کودک با محیط دندان پزشکی رو اختصاص بدن و دوست دارن خیلی سریع برن سراغ اون دندون مورد نظرشون این در حالی است که خود والدین هم اعتراف می کنند که برای مسواک زدن کودک خودشون کلافه می شن و عملا عاجز هستن هم برای مسواک زدن و به قول خودشون از پس کودکانشون بر نمیان ولی انتظار دارند در مطب، بدون فوت وقت درمان دندان پزشکی روی کودکشون انجام بشه.

اینجا این سوال پیش میاد که الان که کودک رو شما می خواید کنید زاک بزنید براش مسواک رو می شناسه لمسش کرده، می دان، دونه هیچ ضرری براش نداره و کسی هم که قراره مسواک براش بزنه مادر یا پدرش هست که کاملا اطمینان داره که اون ها هم نمی خوان آسیبی به بچه بزنن، ولی حتی از مسواک زدن هم این بچه فراریه و تمکین نمی کنه.

پدر مادرش رو چه جوری انتظار دارین توی محیط دندان پزشکی که عملا از پزشکش ترس و واهمه داره و تمام وسایل ندان پزشکی براشون ناشناخته هست رو چه جوری انتظار دارین که این کار برای کودکتون در همان جلسه اول اتفاق بیفتد. اینجا فکر می کنم وظیفه و مسئولیت دندانپزشکی کودکانه که پدرها و مادرای عزیز رو آگاه کنید که در صورت انجام درمان دندان پزشکی بدون همراه کردن کودک با پزشک و پرسنل مطب و بدون آشنا کردن با وسایل مطب امکان پذیر نیست.

اتاق عمل بیهوشی و آرامبخشی

دلیل استفاده از بیهوشی در دندانپزشکی

اگر از خدمات بیهوشی استفاده شود می تواند تجربه ناخوش درمان های دندانپزشکی را خصوصا در کودکان به نزدیک صفر حتی برساند و کودک با خاطره خوش و خوشایند کلینیک را ترک کند.

کودک پس از ریکاوری و بیدار شدن از خواب پس از بیهوشی، هیچ چیز را به خاطر نمی اورد و بلافاصله پس از بیدار شدن، تنها پدر و مادر خود را می بیندو حضور انها به او آرامش می دهد.کودک در این حالت بیهوشی با تکان نخوردن و گریه نکردن، باعث درمانی ایمن و مطمئن خواهد شد.

عوارض بیهوشی برای معالجه دندان ها چیست؟

در ابتدا باید گفت بطور کلی هیچ قرص یا دارویی نیز بدون عوارض نخواهد بود و هر ماده ای که فرد مصرف می کند طبعا عوارض کوتاه مدت خواهد داشت.

حال انکه داروهای بیهوشی عوارض بلند مدت نداشته و از عوارض کوتاه مدت ان می توان به :

• سردرد پس از عمل، حالت تهوع و استفراغ اشاره کرد.
  • بعضا اگر کودک در حین درمان خون بلعیده باشد این مورد استفراغ شایع است.
  • سرفه و گلودرد همچنین از عوارض احتمالی پس از عمل خواهد بود.

تمامی این موارد می تواند محتمل باشد اما اگر به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید هیچ گاه هیچ کدام از این موارد برای شما رخ نخواهد داد.

بهترین خدمات دندانپزشکی را به صورت اقساطی دریافت کنید.

آیا برای به هوش امدن پس از درمان نگرانی وجود دارد؟

برخی از پدر و مادر ها بعضا نگران این مسئله بوده اند اما باید گفت این مسائل بسیار به متخصصان مربوطه در اتاق عمل بستگی دارد.حتما در مرحله اول خدمات درمانی بیهوشی خود را به کلینیکی بسپارید که دارای مجوز باشند.

خوشبختانه در کلینیک دندانپزشکی سعادت در طی 2 سال سابقه با تعداد بسیاری مشتری حتی 1 مورد هم شکایت از عوارض و یا بیدار نشدن پس از عمل توسط مراجعین این کلینیک مشاهده نشده است.

پس از بیهوشی برای کودکان چه مراقبت هایی لازم است؟

اگر پس از بیهوشی این موارد را انجام دهید به بهبود و ریکاوری سریعتر کودک دلبند خود کمک فراوانی کرده اید:

• یک بزرگسال مسئول که به شرایط کودک فوق احاطه کامل دارد او را مستقیم به خانه برساند.
  • کودک به دلیل احساس خستگی شدید و گیجی تا چند ساعت پس از عمل قدرت ذهنی او کند و یا مختل خواهد شد.پس در بقیه طول روز از او مراقبت کامل کنید.
  • پس از عمل 4 الی 6 ساعت طول می کشد تا اثر کامل دارو ها از بین برود. در این حال بایستی تمهیدات فراهم آید تا درد کودک که پس از این ساعات شروع می شود التیام یاید.
  • برنامه غذایی کودک شما تا چند ساعت پس از عمل بایستی مایعات رقیق و شفاف مانند آب و یا آب سیب و… باشد.مایعات برای جلوگیری از کم ابی بدن مهم هستند و کم کم باید با غذاهای نرم به کودک غذا داد تا التهاب پس از عمل به تدریج کاهش یابد.
  • در صورت بروز هر مورد خاص خارج از توصیه های فوق، حتما با دندانپزشکی متخصص خود تماس گرفته و تمامی حالات و شرایط حال حاظر را برای او شرح دهید.

چه کودکانی کاندید استفاده از اتاق عمل بیهوشی و آرامبخشی هستند؟

گفتنیه که، استفاده از بیهوشی در درمان های دندان پزشکی تو بعضی موارد خاص اجتناب ناپذیر است. مواردی مثل مشکلات ذهنی کودک، مشکلات روحیه و روانی کودک یا مواردی که کودک با پزشک همکاری کافی را ندارد. زمانی که کودک به دلایل مشکلات فیزیکی نمیتونه همکاری لازم را انجام بده یا حتی بعضی از بیماری های خاصی که چاره ای جز انجام درمان های دندانپزشکی تحت بیهوشی باقی نمی گذارند. لازم به ذکر است که انجام درمان های دندانپزشکی ترتی بود. بیهوشی فقط باید در بیمارستان یا کلینیک مجهز صورت بگیرد.

کودکان با سن پایین

کودکی که از حدود 3 سال به پایین تر است طبعا قادر به همکاری با پزشک معالج برای درمان دندان های خود نمی باشد و بسیار مورد قابل قبولی برای اتاق عمل دندانپزشکی می باشد.

برای این کودک با این سن می توان فعالیت های درمانی ساده تری مانند ترمیم های ساده که بدون هیچگونه دردی همراه هستند یا فلوراید تراپی را پیشنهاد کرد اما طبعا فعالیت های درمانی پیچیده تر مانند عصب کشی، اندو، قرار گیری روکش های دندان های شیری به دلیل اینکه زمان زیادی را باید کودک بی تحرک با دهان باز بخوابد امکان پذیر نمی باشد و در این موارد با بیهوش کردن کودک می توان تمامی کارهای دندانی او را انجام داد.

کودکانی که در حین درمان تحرک زیاد دارند و بی قراری می کنند

عموم کودکان مخصوصا کودکانی که دچار بیش فعالی هستند، بعضا به دلیل اینکه اطلاعات درستی از اتفاقاتی که در پیرامون انها اتفاق می افتد ندارد، اقدام به تحرک زیاد در حین درمان کرده و فرآیند درمان را مختل می سازند.این افراد نیز کاندید قطعی استفاده از اتاق عمل دندانپزشکی هستند.

کودکان با نیاز زمان ها و دفعات مکرر دندانپزشکی

اغلب برخی کودکان به دلیل حجم بالای دفعات درمان دندان های خود متاسفانه مجبور هستند دفعات زیادی از درمان را تجربه کنند و این برای انها ناخوشایند خواهد بود.

در صورتی که به لطف اتاق عمل دندانپزشکی سعادت مشهد شما می توانید تمامی خدمات درمانی کودک خود را تنها در یک جلسه و تحت بیهوشی انجام دهید.

قیمت هر جلسه اتاق عمل بیهوشی چقدر است؟

برای استعلام هزینه درمان اتاق عمل بیهوشی و آرامبخشی کلینیک دندانپزشکی سعادت مشهد می توانید از شماره زیر استعلام بگیرید و یا با تکمیل فرم و گذاشتن شماره همراه خود منتظر تماس پشتیبان سایت ما باشید.

شماره تماس مشاوره اتاق عمل بیهوشی و آرامبخشی:

درخواست مشاوره با بخش بیهوشی

جمع بندی نهایی

نتیجه کلام که به نظر من اولین اولویت انجام درمان های دندونپزشکی برای کودکان البته به جز موارد استثنا، بدون بیهوشیه و این در صورتی امکان پذیر که والدین عزیزمون هم همکاری های لازم با دندان پزشک کودکان رو داشته باشن. با سپاس از توجهتان

4.8/5 - (6 امتیاز)